П`ятниця, 22.09.2017, 17:17


Головна Реєстрація Вихід Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
 
Меню сайту
Опитування
Оцініть мій сайт
1. Відмінно
2. Жахливо
3. Добре
4. Непогано
5. Погано
Всього відповідей: 393
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 
1
1
Головна » 2017 » Січень » 28 » Інклюзія - нагальне питання освіти України
21:09
Інклюзія - нагальне питання освіти України


   

 

 

 

«Інклюзивна освіта – це розвиток освіти, який передбачає рівний доступ до навчання всіх дітей, незалежно від їхніх освітніх потреб. Актуальність цієї теми пов’язана з тим, що, на жаль, збільшуються кількість дітей у нашій країні, які потребують корекційного навчання.
   Інклюзивна освіта виключає будь-яку дискримінацію, намагається розробити підхід до навчання, який буде найбільш корисним для задоволення потреб дітей з особливостями психофізичного розвитку. Такий метод навчання передбачає і планування інтер’єру навчального закладу, і організацію навчального процесу з урахуванням кожного моменту. Але як зробити це правильно? І взагалі, із чого починати впровадження інклюзивної освіти у своїй школі? Адже інклюзивна освіта – це надання можливості особливим дітям прийняти свою особистість і неповторність, це можливість здобувати знання в колективі однолітків і бути готовим до життя в суспільстві», – це переднє слово редактора газети «Директор школи» (№9-10, травень 2016) Олени Власенко про важливе нагальне питання освіти в Україні.
    Питанням навчання дітей з особливими потребами був присвячений науково-методичний семінар «Особливі діти: освіта та супровід. Організація інклюзивного навчання в навчальних закладах», який проводився 25 січня 2017 року у Гнідинській ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Петра Яцика. Учасники семінару – заступники директорів з навчально-виховної роботи шкіл Бориспільщини, завідуючі дошкільними навчальними закладами, вчителі та асистенти вчителів інклюзивних класів, мали унікальну можливість безпосередньо спілкуватись із провідними спеціалістами у питаннях створення безпечного інклюзивного середовища у навчальних закладах, громадах.
   Тож організатори семінару, а це методисти районного методичного кабінету відділу освіти Бориспільської райдержадміністрації Володимир Олександрович Смотрін, Інна Вікторівна Дідик та Ніна Григорівна Кудько, директорка Гнідинської школи, запросили до конструктивної розмови Інну Василівну Луценко, наукового співробітника Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України. Вона, національний тренер з питань інклюзивного навчання, презентувала освітянам свої напрацювання про організаційно-педагогічні умови впровадження інклюзивного навчання у навчальному закладі, функції асистента вчителя, відповіла на актуальні питання аудиторії, поділилась враженнями про державну політику організації інклюзивної освіти в Канаді, Польщі, США.
   Закликом до сподвижницької праці для учасників семінару став вислів Стівена Кінга з презентації Інни Василівни, від якого, до речі, вона в захопленні: «Людина, яка відчула зміни вітру, повинна будувати не щит, а вітряк».
   Олександр Володимирович Татаринцев, завідувач відділу спеціальної педагогіки Комунального вищого навчального закладу Київської обласної ради «Академія неперервної освіти» надав таку необхідну практичну допомогу у формуванні індивідуального навчального плану та індивідуальної програми для учнів із особливими освітніми потребами.
    До обговорення долучилась і Олена Володимирівна Прашко – кандидат педагогічних наук, спеціаліст Департаменту з питань реалізації національно превентивного механізму Верховної Ради України.
    Заступник директора з навчально-виховної роботи Гнідинської школи Тетяна Василівна Біла, практичний психолог школи Тетяна Петрівна Кудько, асистент вчителя Людмила Валентинівна Балута познайомили слухачів з практичними напрацюваннями з питань впровадження інклюзивного навчання у Гнідинській школі, продемонстрували ефективні шляхи співпраці різних фахівців, які залучені до навчання дітей з особливими потребами. Біла Т.В. поділилась із колегами матеріалами конференцій, на яких були педагоги школи.
   23 травня 2016 року Ніна Григорівна Кудько брала участь у спеціалізованому тренінгу для працівників освітньої сфери «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації. Досвід. Перспективи. Результати», який був проведений у рамках Благодійного фонду Порошенка за участі дружини президента Марини Порошенко з її соціальною програмою.
   12-13 грудня 2016 року відбулася науково-практична конференція «Створення інклюзивного середовища в школах і громадах», що була проведена в рамках проектів «Створення безпечного інклюзивного середовища в навчальних закладах і громадах» та «Розвиток громад в Україні шляхом реалізації програми «Школа як осередок розвитку громади» Всеукраїнського фонду «Крок за кроком». Учителька початкових класів Валентина Михайлівна Гелевешко та заступник директора з виховної роботи Любов Василівна Прядко були її учасниками.

    Захід завершився дискусійного панеллю, яку провели Дідик І.В. та Смотрін В.О., щодо практичних аспектів впровадження інклюзивного навчання, організації та змісту корекційно-розвиткового супроводу дітей з особливими освітніми потребами, видів адаптації навчального матеріалу в залежності від особливостей розвитку дитини, налагодження співпраці учителя та асистента учителя в класі з інклюзивним навчанням. Такий важливий і потрібний науково-методичний семінар надихнув авторку цих рядків на поетичні роздуми:


Не такі, як всі… діагноз чи доктрина?
«На Вашій совісті людина.
Не поспішайте з висновками», - настанова
Сухомлинського й сьогодні чудова.

Інклюзія йде філософією в клас.
Перевірка й включення всіх нас –
Від дружини Президента
До дирекції і вчителя-асистента.

Інклюзія вже «Крок за кроком»
Для громади й родини уроком
Проросла на нашій необробленій ниві.
Росте, щоб діти були щасливі.

А ми навчаємось. Затято
Саламанкську декларацію опанувати
Во блага нації й дитини.
«Носієм патріотизму є людина», –
Іван Бех, академік, констатує.
Ми ж школу нову, українську будуєм.

А її так важко будувати.
Стукати у двері. Ледве прочиняти…
Стукаємо. Дякуєм уклінно
Національній академії педагогічних наук України.

Тренінг, що відбувсь в травневі дні,
Натхнення невичерпне дав мені.
Ми раді гості – вмілій непосиді Луценко Інні.
З командою такою в нас буде все відмінно.

Груднева конференція. Ірпінь.
Там знову Гнідин (ну, куди не кинь!)
«Інклюзивне середовище у школах і громадах» –
Нової школи демократичні засади.

А нещодавно звечора й до рання
Було вивчення стану функціонування
Освіти Бориспільського району.
Не оминули і нашого дому.

Департаменту і Академії візія
Нам не робила страшної ревізії.
Підтримали нелегке починання.
А Олександр Володимирович Татаринцев
Допоможе в зростанні.

Щоб завуч Тетяна Василівна Біла
Програму розвитку складала вміло.
Людмила Валентинівна Балута
До вершин асистента змогла досягнути.

Валентина Михайлівна Гелевешко,
вчителька класу,
Творила в інклюзії – вимозі часу.

Тетяна Петрівна Кудько
– психолог-новатор
На «Вітражах» і в «Гармонії»
Все вміла показати,
Щоб Володимир Смотрін і Дідик Інна
В районі знали гнідинське сумління.
Олена Володимирівна у Верховну Раду
Передала проблеми освітянської громади.

Ми ж всі із слів Лева Виготського черпаєм
Те, що служінням своїм називаєм,
Бо і з нами поруч диво:
«Особлива дитина – перш за все
Дитина, а потів вже особлива».

І наша місія на помилку не має права.
Вона вже постає моя держава.
Інклюзія крокує по Вкраїні…
Дай, Боже, нам сили і завше, і нині.



Ніна Григорівна Кудько, директорка школи

 

 

 

 

 

Переглядів: 101 | Додав: school | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
БК© 2017
календар
«  Січень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Пошук по сайту
Контакти
08340
Київська область
Бориспільський р-н
с.Гнідин,
вул. Заводська 7
т/ф.(045 95)4-11-43 директор

4-16-09 секретар
4-16-08 заступники
4-16-11 бухгалтерія
4-16-10 каб.інформатики

Пишіть нам!