Субота, 18.09.2021, 19:15


Головна Реєстрація Вихід Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Опитування
Оцініть мій сайт
1. Відмінно
2. Жахливо
3. Добре
4. Непогано
5. Погано
Всього відповідей: 397
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 
1
1
 Історія








Вчись! То за плечима не носити.
На кожен цвіт прийде своя пора.
Научись СЕБЕ творити.
Для життя учися! Для добра.
Н.Г. Кудько
         З такими словами сьогодні звертаються вчителі Гнідинської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Петра Яцика до своїх вихованців, наслідуючи давньоримських педагогів, які зустрічали тамтешніх школярів гаслом «Не для школи – для життя». Античні наставники розуміли безперспективність виховання, відірваного від повсякденного буття і практики. Школа життя – найкраща школа виховання. Сьогодення потребує людей, яким властиві ініціативність, самостійність думки, здатність до свідомого суспільного вибору, розвинене почуття власної гідності, творча активність, хист до особистісного самовдосконалення, оскільки саме такі люди зможуть брати участь у подальшій розбудові суспільства. Саме в стінах навчальних закладів ми повинні сформувати у дітей ті якості, які потім у дорослому житті допоможуть їм стати гідними громадянами демократичної України.
      Дитяча організація є тим осередком, де дитина може знайти не тільки друзів-однодумців, а й соціально корисну діяльність, у процесі якої можна проявити та утвердити себе, реалізувати власні задуми та вподобання, збагатити своє духовне життя.
      Кінцевий результат педагогічних зусиль детермінований суспільною потребою такої моделі випускника, яка передбачає досягнення юнаками та дівчатами відповідного рівня соціальної креативності, лідерських умінь і навичок, практичної готовності діяти на користь місцевої громади.
      Важливе значення у вихованні цих якостей має участь дитини в системі учнівського самоврядування, сенс якого полягає не в управлінні одних дітей іншими, а в навчанні усіх школярів основам демократичних відносин у суспільстві, в прищепленні їм практичних навичок керувати собою, своїм життям, життям свого колективу.
    На візитці учнівського об'єднання Гнідинської школи слова:
Хто не знає наше «Віче»?
Воно просте, не таємниче.
Це учнівська вся родина.
З дзвоном – символом незмінним.

     Так, саме дзвін, який щопонеділка скликає учнів і вчителів на наш Вічевий майдан, став символом тієї адаптованої виховної системи, яку з 1995 року творить педагогічний колектив школи і через яку реалізуються завдання громадянського виховання.
Мета, завдання, напрями і форми діяльності «Віче» викладені в Статуті учнівської організації, в основу діяльності якої покладено концепцію «Я – моя сім'я – село – район – область – Україна – вся наша родина».
Що ми бачимо за діяльністю «Віче»?
1. Залучення учнів до свідомої і зацікавленої участі в щоденній колективній творчості через втілення в життя українських родинних традицій та общинних рис суспільного життя.
2. Формування в школярів почуття відповідальності, організованості, людяності через динамічну систему ролей, доручень, обов’язків, які є своєрідним тренажером, де ці якості практично набуваються.
3. Вироблення в дітей рис господаря своєї школи, вміння співпрацювати за принципами гласності, демократизму, рівності.
4. Виховання національної свідомості, неперервності родовідних традицій, духовності, патріотизму, фізичної досконалості, працелюбності, вірності ідеям незалежності і соборності України.
Педагогічний колектив працює над оптимальним функціонуванням розробленої моделі учнівського самоврядування, яка забезпечить задоволення освітніх та національно-культурних запитів учнів, їхню самоорганізацію під час учнівства та відповідну підготовку до самореалізації в дорослому житті.
     Про учнівське об’єднання нашої школи знають освітяни Київщини, бо ми провели за кілька останніх років два районні і два обласні семінари, на яких показували свої напрацювання. Отож, коли було оголошено про обласний конкурс на кращу модель учнівського самоврядування, Тетяна Миколаївна Гелевешко, заступник директора з виховної роботи, взялась до справи і стала навесні 2009 року переможцем районного та лауреатом обласного конкурсу в номінації «Учнівське самоврядування». Її робота «Поєднання традиційних та інноваційних методів виховання в учнівському самоврядуванні» була анотована в каталозі Х обласної виставки «Освіта Київщини».
     …Кабінет виховної роботи школи. Скільки він бачив засідань, де розроблялась стратегія і тактика шкільних буднів. Скільки випускників пам’ятають оту неприємну чергу під його дверима, в очікуванні серйозної розмови на засіданні Малого Віче стосовно прогалин у знаннях та порушень правил поведінки.
      Наближається 15-а річниця нашого об’єднання. Маємо змогу спостерігати, аналізувати становлення життєвих позицій учнів – відповідальних за напрями, учнів-голів Малого Віче. Їх імена навічно записані на сторінках історії школи: Наталія Боярчук, Олександр Онищенко, Інна Яремчук, Олена Яремчук, Юлія Білойван, Ніна Моруга, Світлана Давидюк, Дарина Волошина, Галина Горбуля, Юрій Скоробагатий, Євген Афонін, Яна Убога. А чого варте ім’я Сергій Стахів? Сьогодні Сергій Романович кожного ранку приводить доньку до школи, де господарсько-трудовий напрям у великому рейтинговому змаганні носить його з діда-прадіда прізвище – Стахів, що вже укорінилося на гнідинській землі.
      Скільки таємниць, гумору і сліз, розпачі і радості залишилось в історичних зошитах: «Життя класу», «Орієнтир Віче», «Чергування по школі», «Підписи батьків», «Зошит роботи напрямку», «Літопис шкільних буднів», «Рейтингове змагання». Сьогодні нові учні приходять у кабінет виховної роботи до Тетяни Миколаївни та Лесі Андріївни Васик, педагога-організатора школи, за консультаціями та порадами, щоб потім разом зі своїми класними керівниками робити цікавим своє дитинство, готуватись до майбутнього самостійного життя. Бачать школярі нагороди, яких так рясно в оновленому приміщенні. Звертають увагу на рамку, де написані імена і прізвища тих, хто допоміг, щоб у районному конкурсі на кращий кабінет виховної роботи наш отримав беззаперечне І місце:

Кабінет виховної роботи
Творили ті, кому шкільні турботи
І наше «Віче» не байдужі.
Тож і дякуєм Вам, друзі:
      Християнській общині «Віфанія» та особисто Михайлу Васильовичу Гелевешку, який власноруч виконував ремонтні роботи, керівнику підприємства «Регіонпродукт» Кирилу Івановичу Банову та головному інженеру, голові шкільної ради В’ячеславу Яковичу Галатенку за безкоштовно передані школі комп’ютери, приватному підприємцю Валерію Володимировичу Бабичу, що займався дизайнерським оформленням кабінету, Василю Івановичу Бабенку та його сину Антону, які без заводського обладнання втілюють у життя власні конструкторські розробки. Основну частину фінансових витрат на обладнання шкільного виховного центру взяло на себе ЗАТ «Полар Україна», де директором Станіслав Іванович Селезнєв та провідним менеджером Віктор Васильович Сидоренко, який раніше працював учит елем географії нашої школи. Ці добродії після відвідин нашого навчального закладу допомогли нам ще в одній справі – придбали для утеплення горища сучасні теплозберігаючі матеріали. Підняли ж їх на піддашшя випускники школи Олександр Шевчик та Тарас Кудько. Приємно було бачити недільного ранку 29 листопада батьків наших учнів: Олександра Івановича Галатенка, Петра Володимировича Кудька, Володимира Анатолійовича Роя, Олексія Анатолійовича Шостака, Віктора Івановича Удовенка, які разом із завгоспом школи Володимиром Григоровичем Маринченком та робітником по обслуговуванню шкільних приміщень Олександром Андрійовичем Пільщиковим у нелегких умовах утеплили 450 м2 горища. Допомагали їм ще й учні 9 класу Роман Попенко та Віктор Гойстер. Хлопці гарно працювали поруч із солідними чоловіками, заміняючи своїх батьків, які через зайнятість не мали змоги взяти участь у цьому своєрідному недільнику. Рвався на горище і наш невгамовний семикласник «народний артист школи» Олександр Шестаковський. Але через малий вік виконувати складну роботу ми йому не дозволили. Сашко, у тебе ще все попереду!
     Такі хвилюючі моменти тісної співпраці учителів, батьків та дітей ми спостерігаємо в нашій школі доволі часто. Вони – реальні результати виховної системи, про яку сьогодні ішла мова. Ще раз з приємністю нагадаємо, що наші випускники Ігор Носко, Ілля Мальцев та Юрій Набоченко уже не перший рік з власної ініціативи оплачують пальне для шкільного автобуса, щоб учні мали можливість здійснювати численні екскурсійні поїздки. Ще одна наша вихованка Оксана Омельченко, дипломований художник-дизайнер стала автором шкільного герба. Колишні учні уже входять до складу батьківської палати шкільної ради, а серед депутатів сільської ради – Олександр Маринченко та Юрій Набоченко, які навички громадської роботи опановували саме у шкільному самоврядуванні.
     Отож, «Віче» для учнів стало справжньою управлінською школою, навички якої стають у щоденній нагоді. Діти вчаться не лише ухвалювати рішення, а й відповідати за їхню реалізацію, бо ж на четвертій дощечці Велесової книги написано: «Чоловік, що тримає дім, не правий, якщо лише заявляє про свої права. І правий, якщо слова його з ділом збігаються…».




Ніна Кудько,
директор Гнідинської школи
1.12.2009 р.

БК© 2021
календар
«  Вересень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Пошук по сайту
Контакти
08340
Київська область
Бориспільський р-н
с.Гнідин,
вул. Заводська 7
т/ф.(045 95)4-11-43 директор

4-16-09 секретар
4-16-08 заступники
4-16-11 бухгалтерія
4-16-10 каб.інформатики

Пишіть нам!