Вашій дитині вже 5 років… І ви, як турботливі батьки
розумієте, що школа вже не за горами і починаєте замислюватися:
vЯк розвивається ваша дитина?
vЧи буде вона готова до школи вчасно?
vЯк її підготувати?
vЧи зможе вона знайти спільну мову з вчителями й однолітками?
Готовність дитини до школи включає фізіологічну,
інтелектуальну, емоційну та особистісну готовність.
Давайте поміркуємо, що кожна з цих готовнестей
означає.
Насамперед, слід звернути увагу на фізіологічну
готовність, орієнтуючись на нормативи, що наведені в таблиці.
Показники
фізичного розвитку дітей 6 – 7 річного віку,
що свідчать
про шкільну зрілість
Вік, роки
Кількість постійних зубів
Зріст, см
Вага, кг
хлопчики
дівчатка
хлопчики
дівчатка
6
1 – 6
111 – 121
111 -120
19,7 – 24,1
19,0 – 23,6
7
5 - 10
118 - 129
118 - 129
21,6 -27,9
21,5 – 27,5
Досягнення цих нормативів
свідчить про фізіологічні можливості дитини пристосовуватись до вимог школи.
Адже, як відомо народна мудрість свідчить: « У
здоровому тілі – здоровий дух». І це дійсно та. Навчання у школі потребує від
малюка напруги всіх фізичних сил: рано вставати, сидіти п’ять – шість годин за
партою. Додайте до цього скорочення часу
на прогулянки, двогодинні домашні завдання, відсутність звичного у дитячому
садочку денного сну, відвідування гуртків –і Ви, зрозумієте, що здоров’я
першокласника повинно бути не просто добрим, а відмінним.
Крім фізіологічної готовності
велику роль відіграє психологічна(інтелектуальна, емоційна, особистісна)
Сьогодні основну увагу батьки
приділяють саме інтелектуальній готовності.Шкільна освіта вимагає, насапреред, придбання, розвиток і
вдосконалювання саме навичок, читання, писання, рахування. В той же час, вам,
як батькам, важливо розуміти, що інтелектуальна готовність передбачає не лише
вміння читати, писати, малювати, скільки розвиток певних навичок.
Потрібно розвивати сприймання,
увагу, здатність до творчості, уяву, здатність аналізувати, узагальнювати,
порівнювати. Збагачуйте її повсякденне життя. Ходіть до лісу, спостерігайте за
явищами природи, більше розмовляйте, сперечайтеся, обговорюйте.
Не робіть
навчання читанню, письму і рахуванню ціллю у підготовці дитини до школи.
Якщо ви все-таки помітили, що у
вашої дитини складнощі…Не спішіть виносити висновки, поспостерігайте, виявіть
причину, але ні в якому випадку не лайте дитину. Ваше маля, не зрозумівши
причини вашого крику тільки більше буде боятися що робити.
Наприклад, вашій дитині важко
вдається писати палички. За цим криється проста, але досить важлива річ для
майбутнього учня – розвиток мілкої моторики руки. Тому тут важливо розвивати дитячі
пальці: вирізувати, ліпити, нанизувати, бусинки, збирати маленькі де тальки
конструкторів.
Пам’ятайте, що в цьому віці
дитина вчиться, граючи. Тобто навчатися треба граючись, коли цього хочеться
дитині і коли ви(батьки) не роздратовані.
Особистісна готовність складається з навичок і
здатностей контактувати з однокласниками та вчителями. Уміння спілкуватися з
однолітками, діяти разом з іншими, поступатися, підкорятися з необхідності – це
ті якості, які потрібні для швидкої , безболісної адаптації до нового
середовища.
Емоційно-вольова
готовність. Це здатність на довгий час зосередитися, бажання йти в школу і вчитися,
вміння усвідомити вимоги до себе і нові правила поведінки і їх дотримуватися,
вміння знаходити. Бо як відомо, в школі від дитини вимагають робити не тільки
те, що вона хоче, але й те, що вимагає вчитель, шкільний режим і програма.
Увага! Якщо ви вважаєте, що в п’ять років ваша дитина випереджує
своїх однолітків в інтелектуальній сфері, і їй нема чого робити в підготовчій
гріпі дитячого садка, що вона там буде лише гаяти час, що її місце в першому, а
то і в другому класі, будьте уважні.
Ви ризикуєте попасти в пастку. Пам’ятайте, якщо інтелектуально дитина і може випереджати
свій вік, то емоційно, фізіологічно, психологічно не може. Тому замисліться про
те, як ви можете підтримувати її інтелектуальний розвиток і в той же час,
давати можливість розвиватися психологічно, емоційно та фізіологічно.
Важливо, щоб їй було з одного
боку цікаво, а з іншого, щоб у неї була можливість залишатися дитиною.
Шановні батьки! Як
підсумок хочеться сказати любіть своє дитя і не поспішайте робити із вашого
маленького дива дорослу людину завчасно.